søndag 27. mai 2012

Systemers forbandelse

Har brukt det meste av dagen på en storstilt "razzia" på rommet til jentungen. Denne gangen har jeg sørget for at hun var på behørig avstand for å unngå langvarige diskusjoner om hennes affeksjonsverdi i forhold til leker hun ikke har rørt siden forige runde. Hun hadde jo bare glemt hvor hun hadde den, og det er nærmest det kjæreste hun eier her i verden. Jeg er hjerterå!

Denne gangen har jeg hatt slagmarken for meg selv. Jeg har endevendt skuffer og skap, og har laget system. MEN! Til tross for at jeg har kastet en søppelsekk, og fyllt to store oppbevaringsbokser med leker til et av barna mine får en liten "Prinsesse Rosa", får jeg ikke plass til de resterende lekene!?!? På et eller annet vis må lekene ha vokst i det de fikk luft og lys. Det er forbannet umulig å finne plass til dem i det nye, velorganiserte rommet.

Hva skal jeg da gjøre?
1) Jeg kan knøvle ting ned i skuffene for å få plass...
2) Jeg kan godprate med de "gjenlevende" dukkene og bamsene for å få dem til å slutte å trøstespise i savn over de som tapte slaget mot Mamma den Grusomme, slik at det igjen blir plass til alle.
3) Jeg kan eventuelt kaste og pakke vekk enda mer - med fare for at jentungen faktisk oppdager at noe er borte. Da har hele strategien feilet.

Det blir med andre ord å koste noen kroner i ekstra oppbevaringsløsninger. På den andre siden kan jentungen tro at jeg ikke har kastet noe i det hele tatt ettersom vi til og med måtte finne nye oppbevaringsløsninger...... Smart!

2 kommentarer:

  1. Du er rå Karina! Nå må du bare passe på at arvingen ikke leser mammas blogg...

    SvarSlett
  2. Satser på at hun ikke finner frem til den. Må slutte med slike innlegg når hun får egen facebook profil.

    SvarSlett