mandag 28. mai 2012

Pinseria

Mens jeg skriver sludder det småspiker ute. Nei glem det! Mens jeg skriver sludder det firtomms - spiker ute! Gamlingene sier det er "pinseria". Vinteren viser seg visst for siste gang denne sesongen, for så å gi plass for sommeren.

Denne pinseria må da ha vært del av den lengste forløsningen jeg noen sinde har hørt om. Snakk om trang fødsel! Dersom ikke værgudene snart tar til vett vil jeg straks be om keisersnitt. Østlenningene har hatt en helt utrolig vår i år, og hvis gamlingene som kjenner værtegnene har rett vil de få en riktig møkkasommer.

Neiiida! Jeg er ikke misunnelig. Jeg har selv bosatt meg her. Det kan hende det er nettopp været som gjør oss til slikt et frittalende og rett fram folkeslag. Vi kan trøste oss med at kalken vi har hatt på plenen ikke vil svi gresset, og at en med god samvittighet kan utsette hagearbeidet enda ei stund. Vi kan teste om veden vi har kjøpt til neste vinter faktisk er bra, og pollenalergikerene slipper alle sine plager.
Som dere ser: Godt vær er oppskrytt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar