mandag 30. juli 2012

Sommer i "slow motion"

Er det en ting som er sikkert, så er det at sommer gjør meg lat. I begynelsen av ferien skal en bare sove litt lengreenn vanlig "fordi man fortjener det". Vips! så har man snudd døgnet. Man sliter med å komme seg opp før ti, og får aldri sove før to. Jaja! Dette er ikke det verste, kan man tenke. Man er, i sum, nesten våken like mange timer som tidligere.

Om sommeren skal man få gjort alt man ellers ikke får gjort i løpet av året. Jeg skulle beise trapp og terrasse, men det kan se ut til at jeg slipper det. Det er aldri opphold så lenge at en får vaska, tørka og beisa noe som helst. Da kan jeg heller sitte inne med føttene høyt. Ikke får du klippet plenen heller fordi det er for vått. Selv om du hadde en rekke skap du skulle fått systematisert, kan du jo ikke gjøre det i dag, fordi hodet ditt er innstilt på å klippe plen......

Alt går sakte om sommeren. Når du har funnet et prosjekt du vil ta tak i, kommer det overraskende sommergjester. Folk har jo så god tid til å besøke de man ikke ser ofte nok om vinteren når alle har timeplanen full av jobb og fritidsaktiviteter. Jaja - så ble det ikke noe av det heller.

Joda! Jeg har da fått gjort noe fornuftig i sommer også, men på langt nær alt man hadde ambisjoner om. Resten kan man alltids gjøre en annen dag......

                                                                                       google.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar