torsdag 26. juli 2012

Ekstreme samlere?

Gud hjelpe meg vel hvor mye rart man har i skuffer og skap! Siden dritværet ikke ser ut til å ville gi seg her oppe i nord, gikk jeg løs på skapene på badet. Først ble alt bare skyfla ut, for deretter å få seg en real omgang med tua. Heldig vis hadde jeg vært forutseende og kjøpt rikelig med plastkurver i ulike størrelser. Da har man i alle fall en sjangs om at ikke alt havner i et bjor igjen med en gang.

Da jeg begynte å rydde tilbake fikk jeg full oversikt over hva jeg egentlig var eier av. Det er utrolig hvor mange "slumper" som blir igjen. Man husker i forbifarta at det var lite av et eller annet man hadde bruk for en gang, og rasker det med seg i forbifarta. Dette skjer med jevne mellomrom. Da ender man raskt opp med 3 åpnede tuber med hårfjerningskrem, håndkrem, neggellakkfjerner (har tydelig vis hatt mange intensjoner om å begynne å lakke negler). Selvfølgelig følger det et par glass forsteinet neggellakk til de gode intensjonene.

I kurven til jentungen var det et kaos som kunne fått en hver uvitende til å tro at vi bodde i et jordskjelvområde. Kliper, hårstrikk og hårbånd hadde krysset en utenkelig grense, og så ut til å ha paret seg på kryss av artstilhørighet. Selv guttungen hadde ting jeg er helt sikker på han ikke visste fantes i hans arsenal av deodoranter, hårvoks og dusjsåpe. Det skulle i alle fall ikke være sjangse for at han luktet svett om vi ble innestengt her uten tilgang til toalettartikler det neste halve året.

Medisinskapet fikk også gjennomgå! Det er fint å ha et basissett med de enkleste småskader man kunne pådra seg. Det viste seg faktisk at vi hadde enkeltmannspakker som hørte til i mange ulike tiår. Det samme med sårsalver, salver for stikk og pyrisept. Er det rart jeg har hatt en følelse av at vi har hatt dårlig plass?????

I dag har jeg kikket inn i badeskapene mine ofte. Jeg nyter synet av orden og system. Nå får vi ta fatt og få brukt opp alle slumpene. Nåde den som kjøper en ny toalettartikkel uten å spørre meg om vi har en fra før.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar