tirsdag 10. juli 2012

Kommunikasjon

Hei folkens. Da er jeg tilbake fra ferie. 14 dager uten PC, men nå er jeg her igjen. Man blir litt uttafor når PCen ikke har vært rørt på to hele uker. Lurer egentlig på hvordan mennesker fikk høre nytt i gamle dager. Det har egentlig vært fortryllende deilig å være lykkelig uvitende for en liten stund. Tro hvor mange ulykker, idiotiske politikerutsagn, kjendisgraviditeter og annet nytt som er blitt viktig i livene våre, man har gått glipp av!!!  Jeg har mistet telling på hvor mange ganger Ola og Kari Nordmann har kokt kaffe, for jeg har ikke vært på facebook heller.

I gamle dager fikk man nok bare høre den viktige sladderen. De orka neppe å løpe til nabobygda for å fortelle at de hadde hatt besøk av naboen. Dessuten måtte de som var mest slarvesjuk komme i en fantastisk fysisk form. På en annen side gjør jo facebook det overflødig å gå på besøk til naboen. En kan følge mitt og andres liv på nett. Dersom informasjonen er av den mer private art, er det bare en aldrig så liten MMS som skal til, da får en fortalt, og illustrert hendelsen på en og samme tid. Hendige greier, og så kan jo noen tjene penger på det samtidig.

Det måtte være fantastisk å være av de få som hadde telefon for 60 år siden. Det måtte jo nesten være som å ha facebook. Du kunne få alle nyhetene først, og faktisk være den som visste noe om naboen, før naboen selv visste det. Hendig?

Håper at du har sett at jeg ser skrått på alt og det meste. Jeg er selv en flittig bruker av facebook, og legger selv ut en del av det jeg foretar meg i løpet av en dag. Dessuten er det godt å vite hva 23 av mine nærmeste venner hadde til middag i dag....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar