onsdag 11. juli 2012

Definitivt gammel!

I dag fikk jeg det svart på hvitt: Skrotten er ikke det den en gang var. Jeg var egentlig bare med min mor til opptikkeren da jeg fant ut, i min visdom, at det kanskje ikke var så dumt å ta en synstest selv. Det viste seg å bli en dyr erfaring, men sannsynligvis verd det. Det rare var at jeg var langsynt, så vidt det var, men hornhinnene mene var helt på bærtur.,,,,, Jaja - får endelig håpe det ikke har påvirket gangsynet?! I noens øyne kan det nok tenkes at man burde få sjekka det som er innenfor hodet. De om det :-).

Kanhende skjeve hornhinner hjelper meg til å se litt skrått på verden når ting går en litt imot, eller når man snubler over små irritasjonsmomenter, finurligheter eller hverdagslige små saker. I dag hadde jeg en følelse av at 40 - årskrisa slo mot meg med full kraft. Selvfølgelig var det ikke synet mitt som kunne være årsaken til hodepina mi. Neeeeida. Ser like godt som da jeg var tretten. I alle fall så lenge skiltene ikke skal lese så alt for fort på lang avstand, eller man er kommet til oppgave 5 av 10. Man bortforklarer det gjerne på et eller annet vis, og det er da ikke SÅ galt.

Så kom vi til utprøving av brilleinnfatninger. Det er utrolig hva man mener folk skal gå rundt med. I dag kan man få alt fra "husmorvindu" til briller som får deg til å se ut som den snerpete Pruseluskan i Pippi Langstrømpe. Man kan velge det fargerikt. Du kan faktisk bli arbeidsplassens Kalle Klovn. Briller kan virkelig spre glede. Jeg endte da opp med et par som ikke var så alt for prangende. Jeg har ikke så lyst til å rope så høyt at min personlige lille 40 - årskrisa har innhenta meg.

2 kommentarer:

  1. Du blir sikkert kjempesøt med briller! Og langsynt er dessuten et alderstegn. Jeg som har vært nærsynt siden tenårene, blir stadig mindre næresynt -får bedre og bedre syn på testene! Da jeg lurte på om det virkelig kunne stemme fikk jeg til svar at det var alderen sin skyld... Men heldigvis ennå en stund til jeg leser avisa på armlengdes avstand ;)
    Legg ut bilde når du får brillene!
    Klem <3

    SvarSlett
  2. Er ikke noe langsynt å skryte av, men har hornhinner som tydelig er langt utenfor kurs. Håper i alle fall at jeg får litt mindre hodepine med briller enn uten. Vi er vel i et utsatt yrke i så måte både du og jeg. Skal legge ut bilde med briller - tror jeg....

    SvarSlett