mandag 16. juli 2012

Godteallergi

Hvorfor er det slik at noen mennesker ser ut til å kunne spise alt de måtte ha lyst på, mens vi andre legger på oss bare ved å tenke på å spise en sjokolade? Jeg synes dette er blodig urettferdig. Sjokolade er noe med det beste jeg vet, men jeg er ganske sikker på at jeg er allergisk. Det har seg nemlig slik at den får kroppen min til å ese ut, og til  å "sagge" på de mest vannvittige plasser. Jeg har også skjønt at i det man nærmer seg 40 - åra blir denne allergien bare værre og værre, vekta bare slemmere og slemmere. I tillegg er det noen som sniker seg inn i skapet ditt og krymper klærne dine.

Naturen har også en mekanisme som slår inn når du har bestemt deg for å holde deg unna sjokolade. Det er først da du merker at sjokoladen har en egen stemme, og faktisk roper til deg fra butikkhyllene. Du kan også kjenne at det drypper fra munnvikene når barna dine koser seg med ei plate melkesjokolade. Ditt indre monster er i ferd med å komme ut, og du stopper deg selv akkurat i det du er i ferd med å rive sjokoladen ut av nevene til ungen. Du våkner på halvveien, og finner ut at det kanskje vil se lite sivilisert ut..... smiler anstrengt og går for å finne på noe annet å gjøre.

Når godtesuget VIRKELIG slår inn en gang i måneden spiller også hormonene deg et puss. Du kan ikke skylde på at du er gravid (i alle fall ikke jeg). Din kjære har lovet å hjelpe deg i din kamp mot sjokolade - develen, men oppdager fort hvem som kan bli den virkelige djevelen. Da er sannsynligheten stor for at du får ha huset for deg selv, fordi din kjære bare må sette i gang med et eller annet prosjekt. Dette er bare ting jeg har hørt om, og gjelder selvfølgelig ikke meg.

Da er det vel bare å ta treningsutstyret fatt, knipe igjen øyne og ører forbi sjokoladehylla, og håpe du ikke har skremt din kjære helt fra vettet, til neste gang en har lyst til å falle for fristelsen.......
Lykke til!



1 kommentar:

  1. Å NEEEEEEEI!
    No har du gjort sånn at jeg ikke klarer la være tenke på sjokolade!!!!!!!

    Sukk!

    Klem fra meg ;)

    SvarSlett