søndag 10. juni 2012

Litt stressa....

Til tross for at jeg tror jeg har rimelig høy toleranse for kaos er det enkelte situasjoner der også jeg lurer på om alle trådene til slutt vil finne sammen, og ting vil falle på plass. Til helga er det konfirmasjon, og jeg skal bort i to døgn. Om firedøgn står gjestene på trappa. De skal fores og underholdes. De skal til og med ha et sted å sove. Selvfølgelig er jeg en smule seint ute.

Jeg arbeider definitivt best under press! Heldigvis har jeg et slags "kart" i hodet over hva jeg må gjøre når, hvordan og hvorfor. For de som står rundt må dette se ganske sykt ut. Mor blir en tornado som springer rundt og gjør minimum tre ting på en gang. I dag har jeg bakt 12 brød, samtidig som jeg har strøket fire maskiner klær, ryddet det mest kaotiske rommet i huset, vasket og hengt opp klær, og skrevet en halv konfirmasjonssang, laget middag, hatt gjester i en time, samt hjulpet poden til å finne ut hva han trenger til fem døgn i arbeidsuke i nabokommunen og organisert mørkeloftet. Det er som om min "indre blekksprut" viser seg.

Som regel viser det seg at gjestene ikke drar fingeren langs toppen av dørlista for å se om du har tørka støv. Du får skryt for de åtte kakene du har bakt, og gjestene ler av sangene du skrev, om ikke annet så av ren høflighet. Sannsynligheten for at gjestene vil kose seg stor, fordi du selvfølgelig har invitert de familien setter pris på.

Moralen er: Slapp av menneske! Alt ordner seg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar