søndag 24. juni 2012

Søstre

Søstre er en av Guds mest fantastiske oppfinnelse! Og en av de mest undelige! Jeg har selv ei søster som er sju år eldre enn meg, og selvfølgelig, verdens mest fantastiske. Sannsynlig ble jeg ansett som "den - der - elendige - drittungen - som - kom - og - tok - plassen - min". I praksis er vi nærmest vokst opp som to enebarn på gunn av aldersforskjellen.

Storesøstre er betydde definitivt bedre enn lillesøstre! Søstra mi hadde mørna modern i sju år før jeg entra tenårene. Det betydde i realiteten at hun hadde gått gjennom x antall runder med dørslamring, sinnastemmer, "komme inn mange timer for seint, OG kunne finne på ei unskyldning", kjæreste på overnatting / eller ikke. Jeg visste alt om synkroniserte mens - sykluser, og hadde lært meg når det var lurt å ligge lavt i terrenget, og hvor landet lå i forhold til kartet.....

Søstre er de som synes du er ei plage når du helst vil sitte mellom henne og kjæresten, men som vet akkurat hva hun skal si når du selv hadde kjærlighetssorg. Hun kan nemlig bekrefte at han var en dust, og at han uansett ikke fortjente deg. Hun er ALLTID der når du trenger noen å prate med, og er den av vennene dine som har kjent deg desidert lengst. Dette kan være både en fordel og en ulempe. Søstre kan nemlig være brutalt ærlige!

Søstre er alltid en fryd å være sammen med på ferie. De er akkurat passe avslappa, og vet hva som skal til for at også du og dine skal ha en flott ferie. Når det på toppen av det hele er slik at søstra di bor laaangt unna i det daglige, er det enda bedre å kunne få litt fritid sammen der man bare har ingen ting å tenke på, og kan oppsummere, filosofere og diskutere og ikke minst; le! sammen med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar