onsdag 13. juni 2012

Forfengelighetens pris

I dag har jeg gått på puter! Det høres sikkert ganske behagelig ut, men den gang ei. Jeg er offer for egen forfengelighet. Dette er det man får igjen for å skulle ta seg ut. Etter å ha sett til at man var presentabel i forhold til det man skulle foreta seg sto man overfor det store valget i en hver kvinnes liv. Nemlig: "Hvilke sko skal jeg ha på meg." Selvfølgelig velger man de som fargemessig står i stil med det man har på seg. Ikke for utfordrende, forenelig med årstid og vær, høye heler for den litt feminine "look", sinnsykt ubehalelige å ha på, med mindre du har tenkt til å sitte stille hele dagen.

"Ja, ja" tenkte jeg. "Det er ei stund siden jeg har hatt dem på. De var da ikke så ille." JO! DET VAR NETTOPP DET DE VAR. På min vei gjennom Storgata forbannet jeg Versache, Dior, Napoleon Bonaparte, og alle andre som har gitt inntrykk av at bratte sko med høye hæler er det eneste saliggjørende. Ikke minst forbante jeg Ellos, som lurer folk til å kjøpe sko på postordre. Det sto ingenting i bildeteksten om at "disse skoene er perfekt for store vannblemmer under beina!" Eller: "Vannblemmene gir deg den ekstra centimeteren du alltid har ønsket deg".

Der satt jeg på fylkeshuset og tellte ned til jeg skulle ta min ekstra centimeter og gå hjem. At jeg ALDRI lærer. Det er mulig at Napoleon hadde behov for den ekstra centimeteren. Jeg er såre fornøyd med mine 163,5. Etter å ha sittet med beina høyt ei stund, og den verste irritasjonen har gått av meg, skal jeg manne meg opp til søndagen. Da skal jeg atter være feminin og ta meg ut, på et annet sett torturmiddel - selvfølgelig med høye heler........

2 kommentarer:

  1. Hehe, alt har sin pris.. :) Go healing da. :)

    SvarSlett
  2. Dristig å gjøre slikt tett oppi konfirmasjonen! Håpe du leges fort, -beina har i alle fall eg vært avhengig av når mine ble konfirmert :-)
    Godbedringklem fra meg!

    SvarSlett