torsdag 20. desember 2012

Ferieblogg

Da var det ei stund siden jeg har yttret mine meninger  her inne. Årsaken er ikke annet enn at hverdagen innhenta meg, og tiden, rett og slett, ikke strakk til. Nå har jeg tatt juleferie, så tentamenene som ikke er ferdigretta til nå, får ligge til over nyttår.

Desember har vært mer hektisk i år enn tidligere. Jeg er likevel hellig overbevist om at Vårerre feirer sin 2012 bursdag på tross av uvaska tak og vegger. Tror jeg skal rekke å lage julestemning før den 24. uansett. Gleder meg til å senke skuldrene ei stund, og bare være...... Hanhende må jeg nappe dem ned fra "oppunder ørene" der de ser ut til å ha festa seg. Først "skal jeg bare" bake litt til, og vaske hus, handle inn, huske alle jeg ikke må glemme, ta opp ribba. Har jeg glemt noe nå? Rent bortsett fra vaskinga, og pengeboka mi (som har kloemerker på seg), er de fleste juleforberedelsene koselige. Kringlene, som ligger på benken, har parfymert kjøkkenet, og jeg kan formelig lukte kaloriene. Satser på at de som skal spise dem, kjenner litt av omsorgen som er lagt i dem.

Nissen får være nissen. Jul er fint, uansett om man tror på han eller ikke!
GOD JUL FOLKENS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar