fredag 21. desember 2012

Verdens undergang

I dag var verdens undergang bebudet. Rett nok har man gjort dette stuntet mange ganger før, men i dag skulle det virkelig skje. 11 minutter over 12 satt jeg i høyspenn, og venta på om jeg kanskje kunne sleppe å vaske kjøleskapet. Man trenger da ikke rent kjøleskap dersom verden skal gå under, må vite! Jeg måtte nok krype til korset. Med rent kjøleskap og masse godt pålegg til jul kunne jeg haste videre i forberedelsene.

Kanhende er alle forberedelsene til ingen nytte. Adventskalenderen til ungene slutter den 24. desember. Da kan vi kanskje forvente oss en ny "verdens undergang"..... Og så jeg som akkurat har pakka den siste julegaven, og gjort klart til storvask og sceneskift hjemme. Til og med "sønn ultra" har vaska bula si (undrenes tid er ikke forbi). Det hjelper å holde seg inne med nissemor i disse dager, skjønner du.

Jeg var på matvarehandel i dag. Det var ikke mange som trodde på verdens undergang der heller, men jeg har hørt at bibelen sier noe om sju magre år. Jeg tror alle forberedte seg på disse magre årene akkurat i dag. Enten det, eller så skulle de mette 5000, kanskje? Fruer i adrenalinrush, svette gubber og masete unger i skjønn forening. Jeg begynte å lure på om det var noe galt med meg, som hadde bare ei handlevogn med kul på. Flere hadde ordna seg vogntog og bærehjelp. Kanhende må jeg ut og handle i morra også, sånn i tilfelle det kommer en storm â la Berit i romjula......

Uansett om man stresser og kjaser litt til jul, er det deilig å ha bare det å tenke på. Jeg hadde ikke alarmen på 06.15 i morres, og kunne sitte i ro og mak å planlegge dagens vanvidd. Det er nå på tide og legge seg på lading før en ny dag med førjuls - galskap i morra.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar