søndag 20. mai 2012

Om du roper på sommer'n så kommer'n

Som unger pleide vi å si at "når du roper på sommer'n så kommer'n." Det er vel kanskje det jeg har forsøkt på i helga - om enn på et litt mer voksent vis. Det blir vel noe i denne duren: "Nå har jeg tatt ned sommerklær og - sko, så da får jammen værgudene ta sin del av jobben!" Jeg har trosset snøfillene som ligger i luften, og muligens planlagt en lungebetennelse ved å pakke bort vinterklærne.

Slike sesongskifter bringer med seg sine gleder, og sine irritasjonsmomenter. Heldigvis har jeg ikke vokst ut av sommerklærne fra i fjor, men de er jammen ikke blitt større heller. Jeg konstaterer også at sommerklærne jeg ikke brukte sist sommer, ikke har tilegnet seg en ny sjarm og glød der de har ligget til modning på loftet. Det betyr at jeg med god samvittighet kan kaste noe, og legge resten pent ned i eska og håpe på at de oppfører seg som en god vin, og blir bedre til neste år...? Det er vel med klær fra H&M og Kap Ahl som med pappvinen på polet. De tåler en kort og heftig sessong før de kan kastet.

Da er vinterklærne pakket vekk. MEN, for ei som har vokst opp i Troms, gjelder dette bare klær som egner seg til kaldere enn 3 minus. Haha! Jeg skal ikke fryse på st. Hans aften i år heller :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar