fredag 25. mai 2012

Kaninjakt

Har du noen gang hatt det så kaotisk hjemme at du ikke vet helt hvor du skal begynne? Akkurat denne fredagen har jeg det akkurat slik. Da er det bare å sette seg i en stol, betrakte rotet, og ta seg en liten lur. Det er INGEN som kommer til å flytte på kaoset i løpet av den halvtimen du tar deg en på øret. Hadde dette vært tilfellet hadde det nok blitt mange og lange middagslurer....

Når jeg da våkner igjen (nå tror du jeg skal si at jeg skal si at jeg er full av arbeidslyst - haha! Feil!) er det bare å innse at du må gjøre noe. Du begynner i en ende av huset, og har en følelse av å bare flytte haugene med barnas saker, reine klær og annet kaos framfor deg. I det jeg legger noe på plass ser jeg noe jeg straks må ta tak i - og dermed har man akkurat startet på et annet prosjekt enn det man begynte med. På et lite øyeblikk flyter alt! Det er da det er en fordel å jobbe som lærer. I dette yrket blir man nemlig fort kvitt sin "kaos - angst". Etter å ha sprunget rundt som en tornado ei stund har gulv og møbler kommet så mye til syne at det går an å begyne å jakte hybelkaniner.

Hybelkaninene hos oss kan av og til minne litt om den forhistoriske typen. De er store! Men de er forholdsvis ufarlig dersom man vet hvordan man skal håndtere dem. Dessuten har jeg avslørt redet deres. De formerer seg flittig under den store veggseksjonen i stua, og vandrer rundt i huset når du sover. Så snart beboerne i huset våkner til liv stopper den opp og spiller død. Det er viktig at man ikke får et personlig forhold til disse skapningene, da en kan komme til å unngå å jakte på dem i neste øyeblikk.

Da er det bare å brette opp armene, legge vekk all medfølelse og gyve løs........
God helg folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar