lørdag 1. september 2012

Redd menig Sørfjordnes!

Da har jeg vært på årets team - building på jobben min. I år gikk man for en lavbudsjett - variant. Det vil si: vi droppa Cominor. Etter arbeidstid, da elevene var sendt hjem barka det løs. Ut fra at kun et fåtall av personalet (les 2 stk.) hadde det i forkant versert mange luftige forslag om hva som skulle foregå i år. Et av de heiteste tipsene gikk på at vi skulle padle kano på Målselva, da det sto på pakkelista at vi måtte ha med tørr truse, andre klær som tålte vann, og som man ikke var redd for.

På apostlenes hester vandret vi ned til nærmeste militærleir, og ble vel tatt imot av noen unge jyplinger med fjeset fullt av kamo - stift. Vi skulle utfordres til samarbeid rundt forsvarets hinderløype. To lag skulle konkurere mot hverandre, og samarbeid var cluet. Stakkars kolleger!

Så begynte det å regne!!!! Ikke bare litt regn, men skikkelig sommerregn. De fleste innså da at man bare skulle glemme å berge maskara og hårsveis. Etter å ha klart de første hindrene fint, hadde jeg bevist for meg selv at jeg kunne både klatre i bildekk, og fire meg ned jernrør. Lav åling i gjørma må være bra for tennene. Sanda/gjørma du får i kjeften polerer vekk plakk fra siste måltid, og etterlater munnen ............ full av gjørme.

En av mine kjære kollegaer kan muligens komme i klammeri med kona, fordi han mest sammsynlig har mønsteret fra mine joggesko trykket i blått på låret sitt. Galant som han er kunne jeg tråkke på han for å komme over høye forseringer, og dem var det mange av. Han må ha reine jentetråkket på dette låret. Dersom samhold var kluet, hadde jeg et flott lag! Det er ikke bare å dra med seg gjennom løypa slike som meg. Med med en nyvunnet mestringsfølelse kunne jeg tømme joggeskoene mine for gjørme, og delta på festen. Det er noe helt annet å bli kjent med sine kolleger når de er ute av det vante miljøet. Man oppdager helt andre sider ved folk.

I dag har jeg pleiet mine mange - og -førti blåflekker, og vaska klær som var inngrodd i gjørme. Det værste av alt: Jeg ville gjort det igjen :-)!

2 kommentarer:

  1. Herlig!
    Du skriver så godt at jeg ser alt for meg :-) noen burde filma dere -kunne sikkert tjent gode penger til slunken skolekasse ;-)
    Godklem :-)

    SvarSlett
  2. Ut fra at inspektøren som fulgte gruppa mi til tider lo så ho grein, regner jeg med dette kunne vært fullt på høyde med "skjult kamera", eller andre klassikere.

    SvarSlett